Roliga ägg'ish

  Idag åkte vi iväg för att handla och välja kakel osv till källarens blivande tvättstuga. Stanna till vid en rolig butik, Ni vet en sådan man egentligen inte behöver något ifrån men plötsligt behöver man lite notis papper och så något annat... Som dessa!
 
 
Ja, ägg formare!
Jag har tidigare gjort hjärtan utav koka ägg, men tyckte det var lite omständigt, så blev inte ofta.
 
Barnen blev ivriga, bara diska ur och börja koka ägg när vi kom hem.
 
 
Snäckan och hjärtat blev ju helt klart bäst. De var de två första jag gjorde och hann svalna längre. Nallen och kaninen la jag nog ägget i fel riktning dess utom. Dock hade de fått svalna i formarna mer än 4min hade de nog blivit tydligare. Rekom. var 10min. Bilden gör inte heller dem helt rättvisa, men kom på att jag måste visa er.
 
Men barnen älskade dom ♡
Så imorgon till frukost önskades det formade ägg :)
 
Hur trevligt är inte dessa vid frukostbordet eller lunchlådan ♡
 
 Helt klart värt de 10kr som detta 4-pack kosta. Går nog att forma play-doh, ifall man tröttnar på att forma ägg i framtiden ;)
 
#HappiChallenge
 
 
#1 - - Sara Nord:

Hej Rebecha!
Hoppas allt är bra med dig denna fina Söndag?! :)
Jag har en Q&A på min blogg och skulle bli super glad ifall du ville gå in där och posta någon fråga till mig. (a)

Svar: Hej Sara, ska fundera på någon, såg att du hade redan fått de flesta som man kunde komma på såhär på en gång.Roligt att du kom in på min blogg :)
Rebecha