Streck ritning

  Just nu är svartvita över allt. Jag ville testa streck tekniken och volà jag sitter i sängen halv ett på natten och försöker mig på en.
 
 
Så här gjorde jag.
 
 
Tog sonens ritblock som låg framme på bordet i hans rum, en bläckpenna samt en svart tuschpenna.
 
Rita formen
 
Fyll den med linjer
 
Fyll i konturerna
 
Rita nu streck på varje linje
 
Fyll i ev fler streck.
 
Klart!
 
Tycker den blev söt. Ska ge denna som mall till barnen, så de får göra egna. Dom kommer bli så glada.
 
#HappiChallenge
 
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

Så fin

Svar: Tack
Rebecha

#2 - - Mia Forsberg:

Vilken gullig bild du gjort! :) Jag själv gillar att måla i vuxen-målarböcker och har ramat in en del av motiven som jag gjort. :)

Tack snälla du! <3 Tyvärr mår jag inte bättre alls utan snarare sämre.. Ska ringa psyk imorgon och förhoppningsvis får jag minska dosen.

Svar: Åh men vad tråkigt att höra :( Ring in och fråga, måste ju kännas bra. Mina skiss och teckningar hamnar på tippen, sällan nöjd med saker jag gör. Dock akvarell lapras mamman sparar jag för den älskar barnen.
Barnens teckningar väljer jag några utav med jämna mellanrum och samlar i pärmar tills de blir stora ♡

Vuxen målar böcker är så otroligt fina och en konst i sig. Hoppas jag ser några i framtiden
Rebecha