Trädgårdens första vinter

  Väntar du också på våren? Hört fåglarna börjat kvittra mer och ekorrarna springa ikapp varandra och tjattra?
Älskar när detta händer, våren är på väg!
 
 
Ute i trädgården, som är min senaste kärlek har det börjat växa och få liv. Små skott sticker fram och luftlökarna har växt på ganska mycket. Kliar i fingrarna att få sätta igång, klippa ner lavendeln och få nya skott. Men ännu är det för kallt och tråkigt. Men fröpåsarna ligger i frysen och väntar. Väntar på att våren kommer och ompysslade. 
 
Vi köpte vårt 20-tals hus med en söt tomt, men kom snabbt fram till att uppfartens äppelträden var helt förstörda och gick inte att rädda. Baksidan var igenvuxen, det fanns en smal stig där man kunde ta sig fram någorlunda bra. Förra sommaren blev det ändring, hela baksidan grävdes, planterades växter och altanen byggdes. Är så spännande att se hur de klarat sin första vinter och har jag valt rätt jord och växter.
 
Rensade upp lite, men ändå inte. 
 
Ifall ni ska fröså, vad blir det? 
Chili, har varit inne. Tydligen gaska lätt, tomatskivor i jorden börjar växa väldigt fort, se bara till att få mycket ljus på dem.  
Lavendel, försökte jag så här års så förra året.
Sprang ner till källaren varje dag, såg dom växa. Tyvärr blev det inget mer sedan, kastade dock ut all jord inkl. Frön i hopp om att de kanske tar sig i naturen. Det som där emot växte på och gav mig glädje inomhus och trädgården var funkian. Hoppas naturligtvis på att få tag på bra knölar i år med. 
 
Har du inte testat att antingen dela dina växer eller frö så, rekom. Jag det varmt. Detta är en fixarpersons levande mästerverk. Har du ingen trädgård, så varför inte i kruka ;)
#1 - - Yohanna af Skovde:

Jag är lat och frösår inget utan köper färdigt. Men då vet jag att det i alla fall bli av :)

Svar: Joo, krävs ganska mycket tid att ta hand om frösådd, iallafall om man gör det inomhus. Fuktigt, torrt, ljus.... vi fick med någon sorts knöl djur. Så... kommer satsa på direksådd ute eller sticklingar i framtiden
Rebecha