Pärlande och skapande

  Fredag och veckan gick med fart. Igår satt jag och pärlade med barnen. Dom älskar att göra egna skapelser lika mycket som följa mönster. Det är sällan att jag sätter mig ner tillsammans med dom och gör egna verk, utan hjälper till att leta pärlor och ev. räkna mönster med den yngsta.
 
 
Vi har köpt en stor hink med mixade färger från Biltema, funkar hur bra som helst. Dock är de jobbigt att leta samma färger när de är större mönster, så dom har även fått separata påsar med pärlor i utvalda färger till sina projekt, gamla glasburkar funkar utmärkt att förvara de i och se rätt färg.
 
 
 
Här är ett utav mina projekt, en chihuahua. Den blev rätt söt. Vet inte riktigt vad den ska vara till, men skapande är inte alltid förnuftigt.
 
 
De här pärl-verken kommer användas till ett kort till en kvinna som fyller jämt. Make up om det inte framgår ;)
 
 
Ville testa att göra en häst, sedan utvecklades testandet till en gunghäst.
 
Pärlande har egentligen inget slut.
 
Stolt mamma är jag allt! Är så roligt när dom älskar skapande lika mycket som en själv. Pokėmon figurer, glasunderlägg, hårspännen och minecraft  gjorde sonen i julklapp till bekanta bl.a.
 
Här kommer lite mer tips på vad man kan skapa. Dessa är gjorda utav min 8åring.
 
 
 
 
Även en 4åring kan skapa, pärlor tränar upp fantasi och motorik. Det här är "Pokėmon go" pärlande, i ett Iphone fodral. Tycker det är helt otroligt att dom kommer på något liknande.
 
 
Var det länge sedan du testade pärlornas magi, ta en sväng in i affären och hämta dig några påsar. Du fastnar ganska fort i det!
Hittar du gamla kors stygns mönster, kan du skapa helt otroligt vackra saker.
 
Finns även mönster till dockhus-möbler, askar... osv. så lycka till!
 
Snart är det Alla ♡ś dag och sedan påsk, så sätt fart ;)
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Pärla;
Taggar: Pärla, mönster, korsstygn, skapande, roligt, pyssel med barnen