Muggar med personlighet

  Muggar finns att köpa över allt, men inget slår en handmålad gåva.
 
 
Den här snygga muggen, var en utav de fina som barnen fick i gåva från sin moster. Lite svårt att tro att hon gjorde porslinsmålning för första gången.
 
 
Pokėmon muggen är för charmig.
 
 
Hållbarheten finns, denna mugg målade min yngsta son till mig för över 2 år sedan. Ständigt i användning och diskmaskin, utan att blivit förstörd. Ser du oxå ballerinan som jag ser? 
 
 
Stampe är systerns verk, ny.
Fåret målade min äldsta för 2 år sedan, lika så fordonet.
 
Här kommer en ny gjord. Måste väl ha tillverkat någon utav alla porslinsmuggar ;)
 
 
Sonens lärare har fått personliga muggar från honom och blivit riktigt uppskattade. 
 
Kanske ska du göra en personlig mugg till jobbet, en chips skål till älsklingen. Ett uppläggningsfat till mamma inför påsk, doptavla till en väns barn på kakelplatta, uppdatering på en tråkig kruka... 
 
Allt du behöver är porslins pennor (går att hitta på tex. Panduro) och porslin. Finns inga som helst rätt eller fel, så kör på. Tycker du att detta var roligt sedan, köp på dig ett paket pennor för glas också ;)
#1 - - Jeanette :

Vilka fina muggar. Jag har målade muggar från svärmor, delfiner på då jag älska delfiner för några år sen :)

Svar: Tack! De är jätte söta.
Rebecha

#2 - - if the crown fits · it fits 👑:

Så fina tulpaner och muggar :)

Svar: Tack så mycket 😊
Rebecha

#3 - - alternativmat.blogg.se:

Mysig blogg. Gillar verkligen din inredningsstil 😊

Svar: Tack! Var snällt sagt.
Rebecha