Halloween

Hallå,
Tiden har gått och mina inlägg har bara stannat av och liggandes. Men idag är jag här igen!
 
Idag är det Halloween 31a oktober.
Många är snurriga angående detta datum, men så är det 31/10 alltid!
 
 
Denna skylt gjorde jag på ett vaxad träplank, sedan text och målades det. Väldigt enkel, men hänger ute.
 
 
Idag har vi gjort dekorerade spökglassar till efterrätt. Glassarna är från Lidl. Sedan gjorde vi Kattskit påsar (godis i såklart) och Spök-klubbor.
 
Fönsterna dekorerades med svarta plastpåsar, klippta till påhittade monster och pokėmons.
Väldigt nöjd, För sista minuten grejer.
 
 
Ute är husbyggnaden fortfarande på gång, men vi satt upp lastpallar som vägg att det inte ska synas allt för mycket .... hahhha...nja... men....
 
Pumpa löv-påsarna köpte jag på partyhallen och de fyllde vi redan förra helgen med löv. Pumpa bollarna var på rea 2st för 15kr oxå från Lidl. Fördelen är ju att de går att tömmas och sparas till nästa år.
 
 
Spindlarna är sedan förra året, dock hade de flera ögon då. Ugglan har sonen pärlat och använt självlysande pärlor. Godisskålarna har blivit norpade ifrån redan :)
 
 
Ikväll är det Pokemon-dräkterna på och hoppas att några barn knackar på. Tråkigt nog räknade vi till 5 hus med någon form utav Halloween prydnader på hela området.
Så här söta kläder har mina hjärtan i år.  ♡♡
Själv har jag en lila espone-dräkt, har dock inte testat den ännu. Tanken var att vara Misty (Pokemon-tränare), men kom fram till att hennes kläder inte är anpassade till Svenskt Halloween väder ;)  
 
Men imorgon åker allt ner igen, för på Lördag är det tända ljus för våra nära och kära som lämnat oss ♡