Gammal medicin från Dr choklad

  När åren kommer på, så är det dags att driva men min choklad-holic. Min make alltså, han fyllde jämt! 
 
 
Ta det inte som att jag försöker uppmana folk att börja äta tabletter, som en man sa till mig när jag delade bilden på fb. Nä, det här var menat som en rolig extra grej till maken. 
 
Jag visar en närmare bild på ettiketerna, så kanske det är lättare att läsa.
Hur gjorde jag då?!
 
Tog 2 gamla vitaminburkar, lossade d-vitamin etiketten som satt på. Gick väldigt enkelt, då det är som en tejp. Lockets lim satt hårdare fast och vart klibbigt. Men vad gör det, kunde ändå fixas.
 
Diskade ur de och torkade.
Obs! väldigt viktigt att de är helt torra och inte fuktiga om du sätter i M&M's som jag gjorde. Godiset färgar annars av sig och den fina färger försvinner då.
 
Sedan är det dags för det roliga, göra designen till burken/burkarna.
 
Vet att många av er säkert gör mer avanserade versioner, låt mig höra hur det gått sedan med era i kommentarerna. Men jag hade ca 1timme på mig att göra det hela, så gjorde den på datan i words.
 
Tyckte det blev roligare på engelska, mer naturligt på något sätt. Men gjorde som redan nämt 2 burkar. En är med familjen och en till jobbet på alla hans möten.
 
Varje m&m's färg symboliserar något, här är exempel på mina:
• Röd är i familj-burken Kärlek, men på den jobb/möten-burken mot Ångest attack.
• Grön i familj-burken Tålamod, men på den jobb/möten-burken är det Energi
Självklart är de utskrivna utav doktor choklad, men allt gör man ju som man själv vill.
 
Sedan printades de ut, skärdes ner till önskad storlek, limmas på burken. Locket satt jag endast en vit ettiket på, som klippts i rund form för att ersätta det tidigare. 
Fyll sedan med de godiset du valt.
Skruva på locket och klart!
 
Enkelt va! Dessa kan man ju göra hur roliga och tokiga som helst, allt beror på vem man ger den till och hur mycket tid man har. Har du inga burkar till hands, så hittar du på många ställen från ca 10kr en ask för tablett vecko-/månadsvis. Kom ihåg att skriva "innehållsförteckningen" på baksidan då, som på riktiga.  Själv blev jag nöjd med resultatet och gett många ett skratt. 
 
Kom ihåg att gilla inlägget ♡ och låt mig veta hur det gick med era projekt.
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Fest;
Taggar: Choklad, ChokladTabletter, Diy, FyllaJämt, Godis, GodisMedicin