Super rull

  I år har vi Super Mario kart & 3d kalas. Självklart började mitt huvud spinna, när killarna pratade om det.
 
 
Testade att göra en rulltårta, som är nog min första sedan hemkunskapen på högstadiet. Vilket är en evighet sedan. Men måste ju se om jag kan göra motiv och då baka till festen.
 
Hur gjorde jag då?!
  • Började med ett helt vanlig rulltårt-recept.
  • Tog och färga lite, till de färger jag behövde.
  • Använde en spritspenna för att spritsa ut på plåten formen jag önskade.
  • In i frysen så den stelna något.
  • Spritsa nästa färg
  • In i frysen igen
  • Häll över resten utav smeten.
  • In i ugnen.
  • Fyll rulltårtan och rulla ihop.
  • KLART!!!!
Kommer att göra rulltårtor till kalaset med all säkerhet, hur coola är inte det dessa.
 
Kommer dock göra mer noga och ha de i frysen längre, så de inte flyter ut utan håller fin form. Men blir att träna ännu några ggr.
 
Lycka till med bakandet!