Gammalt blir nytt

  Jag älskar juldekorationer utav alla slag, mest udda och lite personliga på något sätt.
 
 
 
Här kommer hur jag gjorde om två second hand julgrans saker jag köpte utav en kvinna. Hon hade köpt i England för många år sedan och var inte så fina i "glaset" längre.
Bandet och bjällrorna slängdes. Plasten plockades bort, då den var skadad och repig. Med två lager Vit färg tonades den röda färgen ner. Tyckte om den frostiga känslan, så duttade på mer vitt och la till silverfärgat glitter. Även två toner utav grön färg lades till på bladen innan de fixerades med decopage lim.
 
Med laminerings ficka tillklippt, blev det de nya "glaset". Baksidan målades vitt och bandet knöts på, sedan var det klart. Ena behöll jag vit, medan den andra fick en skvätt brun-ton i decopage limmet.
Mycket nöjd med resultatet. Den känns fräsch och passar våra andra dekorationer som jag samlat på mig genom åren.
 
Kom ihåg att gilla inlägget ♡ och låt mig höra om ni gjort om några ornament. Se gärna förra årets Pokėmon julkulor, ifall du gör mer karaktärsfulla och behöver inspiration.