Måla trätavlor

  Idag vara dagen jag äntligen tog mig i kragen. Barnen sitter i sängen och spelar på ipaden. Ja antibiotika kuren och lunginflammationen slog hårt, så är bara vila som gäller. Hämtade upp allt man behövde, så jag kunde sätta igång efter sågningen som skedde så klart nere i källaren.
 
 
Första nymålade tavla. Får hoppas att färgen som jag mixade ihop passar sonens rum, när den torkat. Vanligtvis brukar dessa trätavlor i marin-/ new england-/ skärgårds stilen vara färgstarka röda, blå, gula... osv men prövar en mildare skala, bara för att se hur det blir. I värsta fall får jag göra om :)
Ev. ska text på, graderna ° skulle kunde vara födelsedatum eller klockslag, kanske sjukhusets plats...men är inte riktigt säker om jag tröttna på den då. Ramen får maken snickra ihop när allt är klart.
 
Absolut enkelt pysslande och fixande. Alla kan ju mäta, såga och måla, eller?!
En kommentar publicerat i Allmänt, Tavla;
Taggar: Diy, Enkelt pyssel, Inredning, Måla, New england, Skärgårds stil, Tavla, Trä tavla
#1 - - Josefine:

Spännande!!

Svar: Jo, jag drömde redan när äldsta var bebis om en am.flagga i pastell blå/rosa i bebisrummet. Men hann aldrig göra, så är nu på tiden att testa hahhaaa...;)
Rebecha