Pysslade pokėmon kort

  Igår visade jag att jag gjort inbjudningskort till sonens Pokemon kalas, men ni som vill klippa och klistra gjorde jag en snabb version utav två enkla inbjudningskort med Pokemon tema.
 
 
Självklart så skulle jag personligen köpt hårt rött, svart och vitt papper att göra inbjudningarna utav, men nu använde jag vattenfärg för att visa hur du kan göra.
 
Tidåtgång på varje kort max 5min om du redan har allt hemma. Självklart texta inbjudningen inne i kortet tar lite extra tid. Alternativ är skriv ut i exempelvis words och printa ut och klistra in inbjudningen.
 
Den rektangulära är ju inte mycket förklaring till, vik ett papper, sätt svart papper/tejp i mitten och på med den lilla "knappen". Klart med det yttre, sedan är det bara limma in inbjudans pappret och klart!
 
Precis lika enkelt är det att göra Poketbollen.
Här kommer en förenklad bild så man kan se tanken.
Gör en hel cirkel i mitten utav ditt papper och en halv cirekel på vardera sida utav den. Se till att du har ett par cm sammanslagning, så kortet håller ihop.
Klipp ut, vik. Nu har du grunden. Fäst ett rött papper på övre halvan och svart i mitten, slutligen den lilla "knappen" på mitten utav det svarta bandet. Inne i poketbollen fästs inbjudan. Klart!
 
Sedan är det bara att dela ut korten.
 
 
Tänk på att INTE lämna en eller bara några oinbjudna från klassen, till festen. Det är vårt ansvar som föräldrar att vara förebilder och jobba ständigt mot mobbing.
#1 - - Linnéa:

Så fina korten blev :p

Sanna rader där om mobbning, finns inga fegare människor än dom som mobbar :(

Svar: Tack, var ju förenklade men tror kan vara ett tips för någon :)
Ja mobbing är hemskt
Rebecha