Akvarell dille

  Just nu har jag fått någon fix idee att testa olika sorters akvarell färger.
Helt otroligt, har nog slagit slint i huvudet helt totalt hahaaa... Det började med att testa de tuschliknande akvarell pennorna jag köpte.
 
 
 
Sedan skulle man ju "bara" testa akvarell pennor.
 
 
 
 
Nu är jag inne och testar tubliknande (billig sort) akvarell, men ändå.
 
 
 
 Färgerna stämmer inte riktigt med verkligheten, de första är mörkare och den sista är ljusare i ton.
 
Eftersom Pokėmon fortfarande är killarnas favorit tema så blev det naturligt att träna på att måla dessa figurer. 
 
Det underbara med att testa sig fram är att man lär sig hela tiden mer och aha moments dyker upp :)
 
Vänta en fem tio år, så blir det nog mer än okej målningar ;) Trots allt är jag faktiskt är ganska nöjd, då jag inte tränat så mycket.
 
Det är lite utav vad jag pysslat med nu senaste kvällar och nätter.
 
 
Titta bara bakåt, så ser du hur långt du kommit!
#HappiChallenge- se ljusare och må bättre ♡
#1 - - Netti Starby:

Åh vad fint och du är verkligen duktig! <3 Kramis

Svar: Snällt sagt ♡ mycket kvar att lära mig, målade då och då innan barnen och det var ett tag sedan :)
Rebecha

#2 - - Mia Forsberg:

Vad kul och fina målningar! :) Jag målade mycket när jag var yngre men sen hade jag uppehåll i många år. Nu för tiden målar jag i mina vuxenmålarböcker, älskar det, det är verkligen terapi för mig. :)

Tack för dina ord! Jag kör redan på det som du skrev, att ladda kaffepannan dagen före. Det har jag gjort väldigt länge, ända sen innan jag blev sjuk i juni -16. :) Tycker det är så skönt att bara kliva upp och slå på den medan man gör sig iordning på toa osv. Men tack ändå för omtanken :)

Svar: Ja måla och oftast allt kreaktivt är bra för att släppa omvärlden. Hoppas du får en Underbar dag ♡
Rebecha

#3 - - Linnéa:

Åh så fint <3
Kanske ska låna morsans akvarellsätt :p

Svar: Ja, det tycker jag absolut du ska :)
Rebecha

#4 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Men åh så fint det blev! :D

Svar: Tack, ska nog testa mig på körsbärsträds kvistar. Dina bilder var så underbara ♡♡
Rebecha

#5 - - Matilda Berlin:

Shit vad grym du är på att måla!! =)

Svar: Tack, var snällt ♡
Rebecha

#6 - - J:

Så fint!!

Svar: Tack, snälla. Hoppas du har det bra där borta :)
Rebecha