Älskar burkmixen

  Cookie in a jar, den har varit med i svängarna länge. Jag älskar dess utseende men aldrig kommit mig för att börja testa mig fram, tills nu.
 
Jag fullkomligt älskar konceptet! ♡ 
 
Tråkigast med att baka, är alla mjöl och sockerpåsar som ska plockas undan efteråt. Nu stökar man till en gång, iallafall om man gör flera burkar samtidigt.
 
Nää, varför testade jag inte detta för länge sedan?!
 
 
Självklart testades receptet ;)
 
Min burk är en urtvättad glasburk. Locket är klätt i tyg samt ett sideband runt. Den svarta ettiketten kommer från Ikea.
 
Du behöver följande till kakmixen:
 
• 1     st   Burk som rymmer minst 5dl.
• 3     dl   Strösocker
• 1,5  dl   Vetemjöl
• 3 msk   Kakao
• 1   tsk   Bakpulver
• 1   tsk   Vaniljsocker
 
Skriv en medföljade beskrivning på hur man använder kakmixen.
 
Tillsätt 2 st Ägg & 100 g smält smör.
Vispa allt samman, häll ner allt i en smord form.
Ugn: 175 grader och kakan ska gräddas i ca 30 min.
 
 
Tips!
Dessa burkar kan du göra och ge bort som en gåva, kostar inte många kronor, men skänker ett varmt hjärta hos den som får den ♡ 
Alt. Baka denna saftiga kladdkakan och be över någon på en fika. Kanske är det mamma, arbetskompisen eller grannen som skulle behöva en uppmuntran/skratt eller lyssnad på, över en kopp kaffe och förgylla just deras dag. 
 
Ha en underbar dag!
 
 
 
#HappiChallenge
 
#1 - - J:

Mums!!

Svar: Ja, perfekt och andra som smakade gillade den oxå. Alltid ett plus
Rebecha

#2 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Det är ju verkligen en så fantastiskt bra present!

Svar: Ja visst och burken blir ju kvar :)
Rebecha

#3 - - Matilda Berlin:

Men guu vad underbart! =) <3

Svar: Jo och bekvämt ;)
Rebecha

#4 - - Days by Johanna:

så tjusigt och så gott, nu blev jag sugen på baka.

Svar: Du får passa på idag, söndag och solen tittar fram. Perfekt anledning att baka till em.kaffet :)
Rebecha