Små notiser

För att påminna dig/ditt barn om hur fina/duktiga ni verkligen är, varför inte sätta upp en notis vid spegeln eller i en bok, läxboken, Frukost, Lunch, Mellis lådan...är perfekt för en gullig notis.
 
 
Jag brukar ibland gömma små lappar i sonens böcker när han har hemma läxor. Ibland finns det roligare saker att göra än studier, en notis vara upplyftande mitt i allt:
 
• Vad duktig du är på att räkna, du är ju snart klar!
 
• Hej, har du redan kommi ända hit! Gick ju kanon bra!!
 
• Sa ju att du klarade det galant!!
 
• Du är en stjärna!
 
 
 
Någon gång då och då skriver jag på hans skrivbordsunderläggets klotterplank något meddelande t.ex.
 
• Ingen annan är som du!
 
• "Det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag säkert" -Pippi.
 
• Älskar dig mer än alla vågor på ett stormigt hav.
 
Dock gör jag det inte regelbundet, utan lite då och då.
 
 
Tips på hur du får någon att le, även om du inte är på plats!
 
Stoppa ner ett tuggummipaket med ett ett meddelande som får din vän att le.
 
 
Finns massor utav gulliga meningar som kan byggas på godis och läsks namn.
 
Kärleks hälsningar och flirtande kan göras till sin älskling på detta sätt ;) 
 
 
 #HappiChallenge ♡