Badbomber

 
 
 
  Badbomber är härligt i badet eller endast stå på en fat och dofta ljuvligt. Har man inget badkar, går dessa att användas i fotbad. Underskattad liten detalj det där med fotbad förresten, ett tillfälle att doppa fötterna och sitta ner med en kaffe/tekopp och bok/tidning eller varför inte ett glas vin en fredagkväll och slappna av efter en veckas arbete.
 
För att kunna göra dessa badbomber så behöver du följande ingredienser:
 
1     dl    Citronsyra
0.5 dl     Majsstärkelse/maizena
1    dl     Bikarbonat
1    tsk   Olivolja
0.5 dl     Kokosolja
               Doft finns att köpa på t.ex. Panduro
               ( Mina fick vanilj arom )
               Färg (Gelefärg: Oetker)
 
Blanda allt samman, den är lite smulig men pressa till massan kompakt. Jag använde mig utav pepparkaksformar samt. rullade ihop mina bollar. Går tydligen att smörja in formar och göra de så oxå.
 
Dessa behöver få torka till sig, räkna med minst 2-3dagar.
 
Doftar underbart !!!
Inte alls så där starkt och nästan kemiskt lukt.
 
 
Vilken underbar favour gåva eller present!
Dessa passar till alla tillfällen, välj bara passande form och sätt att ge bort dina. Mina cellofanpåsar är från Dollarstore och Ullared. 
 
 
Hur gör du dina?!
Har du något favorit form eller färg på dina badbomber?
 
 
#1 - - Anonym:

Åhhhhh jag vill ha😍

Svar: Ja, de är jätte roliga att göra, eller så får du tipsa en bekant om påskäggs innehåll ;)
Rebecha

#2 - - Säger bara det. De bästa jag någonsin testat. Alvarökgt. Känner mig som en bäbis med min mjuka hy. Känns redan i badet men lämnar inget kladd. Amazing😍:

Säger bara det. De bästa jag någonsin testat. Alvarökgt. Känner mig som en bäbis med min mjuka hy. Känns redan i badet men lämnar inget kladd. Amazing😍

Svar: Vad härligt att höra :)
Rebecha