Badtvål

Skrev ett inlägg om doftande badbomber, nu testar jag något helt nytt, egengjorda mjuka badtvålar.
 
 
Det underbara med dessa tvålar är att man har helt klart allt hemma och inga citronsyror som många vill undvika.
 
Badtvål: (fick ut 4st hjärtan).
 
5 msk Potatismjöl eller Maizena
2 tsk   Dusch-kräm/tvål/gel
2 tsk   Kokosolja 
            Eventuellt Karamellfärg inte för mycket.
            Jag anv. rosa strössel, är ju bara socker.
 
Blanda allt samman, jag fick en lite kladdig konsistens, men rullbar, så jag satt Maizena i händerna och rullade lite till, men även på brickan och pudra över.
 
Jag vände på tvålarna efter en 1h och sedan senare på kvällen för att se att de inte fastnat i brickan.
 
      
 
Låt torka till sig ordentligt.
Räkna med, upp emot ett par dagar. Beroende på storlek och tjocklek.
 
Perfekt gåva! Varför inte tillsammans med en badbomb ;)