Ny tatuering varje vecka

  Ibland hittar man inte favorit bilderna i tattoo-märken, då är det super att ta fram dessa.
 
 
  Tatto gelėpennor, köpte jag 2 paket utav i höstas från Netto. Tror att jag betalade 29kr eller liknande. Schablonerna som kom med i förpackningen, är tänkt att läggas på huden och ritas av.
Mina barn älskar när de får välja deras motiv, sedan ritar man på fri hand. Kan lova att det blivit en hel del versioner, Pokėmons har målats och när den började försvinna fick man förstärka de. La faktiskt undan pennorna en tid, blev för mycket helt enkelt.
 
Underbart och enkelt.
 
 
Fördelar:
 
- Tatueringen var enkel att tvätta bort med tvål och vatten. Klistertatueringar ja, endel brukar sitta på huden länge och vara i slutet endast rester som barnen pillar på.
 
- Lätt att rita med.
 
- Det går snabbt at göra enklare motiv och text med.
 
- Pennorna var roliga med lite glitter i.
 
Nackdel:
 
- Pennorna fanns inte i ännu fler färger.
 
- Glittret hade varit skönt att vara utan ibland.
 
- Den måste få torka lite (dock löste vi det med hushållspapper. Pressade mot tatueringen ett par gånger och kunde på så vis även göra skuggningar).
 
 
Här är ett ex. Jag skissade upp det min 4åring hade på önskan (han tycker det är tråkigt att sitta still och vänta på resultatet). Han duschade av benet, Han är nöjd och resten försvinner i bastun, en ny kan tillverkas en annan dag.
#1 - - Mirjam Therese:

Åh, det låter verkligen jätteroligt med tatueringspennor!! :D Men om de försvinner med vatten, vad blir då skillnaden gentemot vanliga ex. bläckpennor? (utom glittret då) Sjukt duktig du är på att skissa för övrigt!

Svar: Tatueringspennor innehåller ju inte bläcket som faktiskt inte är så bra för huden. De får ju tvättas ordentligt med tvål och vatten (bastu är effektiv) om man vill ha bort de fort. Tror dock att visa pennor håller i sig längre, spec. de som är mörka i färgen eller fyllts i mer. För min sons överarms tattoo fyllde vi i några ggr efter den torkat och den tonas nu ner sakta trots dusch.
Rebecha

#2 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh så smart ju! :)

Svar: Ja visst, tycker de är väldigt bra.
Rebecha

#3 - - Anonym:

Så snyggt o smart. Vart köper man pennorna?

Svar: Jag köpte Netto. Fyndiq, Hiko, Panduro och cdon har dessa, tror de finns lite över allt faktiskt. Sonen körde en schablon på min syster och den blev grymt snygg, tydligen hade hon lurat andra att den var riktig hahaaa...
Rebecha