Drömmen om exklusivt ornament

  Drömmer du om de vackra och exklusiva ornament du sett i de amerikanska filmerna?!
 
 
Jag fullkomligt älskar de, här i Sverige har vi inte haft en tradition att ha fotoramar eller julkulor med namn på i våra granar. Jag köpte min och makens julkulor med namn på, utomlands för 16år sedan. Förra året började vinyl namnen att klistra på julkulor komma till vårt land, ärligt talat så är inte de det samma som handgjorda eller tryckta för den delen heller, men förstår hysterin folk har nu för dessa. Ett tips, använd permanent penna i valfri färg (finns metallfärger, glittriga och enfärgade) skriv rakt på, lossnar inte med tiden heller.. Printa ut och kalkylera av på julkulorna om du inte vill skriva på fri hand.
 
 
 
Hur som helst, jag bestämde mig för att köpa miniramar från 10kr korgen och tog de sedan isär. Glaset kastades, då de inte är okrossbara. Sedan målade jag jag med silvervit hobbyfärg med hushållspapper, så ytan blev ojämn. Väl ommålade så tvättade jag rent de delar jag ville ha omålat. Silver glitter ströddes på, den torkade in i färgen sedan. För att få glittret på plats och inte falla av använde jag decopage lim och lite brun färg i penseln, som gav den mysiga tonen.
Tog en lamineringsficka och kördes igenom tom, för att få det som "glaset". Klippte sedan ut den i rätt storlek men hjälp utav fotot som kom med.
Montera ihop och fäste banden på med limpistol.
Klart!
 
Ge bort som gåva, sätt ett gulligt kort på barnen/er och slå in i silkespapper och i en vacker kartong. Hur glad skulle inte svärmor eller en annan släkting/vän/gudföräldrar... bli med något så unikt.
 
Kom ihåg att gilla inlägget ♡och låt mig höra hur det gick med era projekt.
 
 
 
#diyornamentframe #diyornaments #julgransdekor #juldiy