Gör en krans

  Vill du ha en större krans enkelt och relativt billigt?! Då kommer ett inlägg för dig här.
 
 
 
 
Du behöver en girlanger, ståltråd och pynt av eget val.
 
 
Jag började med att böja en trädgårds ståltråd till en cirkel, då det fanns hemma. Tejpade ihop den med silvertejp, det kommer inte att synas.
 
 
Börja sedan att knyta ihop girlangen på tråden med hjälp utav dess egna grenar ( alt är ju ståltråd/blomtråd), fortsätt att göra det runt hela stommen.
 
 
Fluffa nu upp kransen, så att varje barr kommer upp och får liv.
 
Sedan häng upp som den är om du inte vill ha några dekorationer eller fäst kottar, band...
 
Jag gjorde två stycken, så en hänger på vardera port.
I år valde jag att fästa ett brunt band, ville köra på en naturnära ton. Men det finns inga rätt och fel, så kör på känslan.
 
Tänk på att vissa dekorationer inte är så vackra efter ett tag ute, mina röda bär börjar exempelvis bli vita efter regn och frost, men misteln har vita bär, så gör inte så mycket för min del. Dessutom river jag ändå bort all dekor till nästa år och gör något nytt.
 
Kom ihåg att gilla inlägget ♡, kommentera gärna och låt mig höra hur era blev.