O deer, it's christmas

   När jag fick denna pärlade ren utav sonen, funderade jag länge på var jag skulle ha den. Tills tanken Gör en tavla och visa upp konstverket dök upp.
 
 
Ja, vägen till griffeltavla med renen var inte tänk från början, utan gjorde en annan version först (visar den nedan).
Jag väntade på att sonen skulle göra den andra renen och med alla avslutningar och annat så här års, sköts det upp hela tiden. Igår kväll ändrade den och resultatet är vi bägge mycket nöjda med 
 
Det svåraste med hela tavlan var att få den att se ut som en använd skoltavla, inte en ny svart bakgrund.
Textade rakt på och fäste renen med kludd. 
 
Stilren och enkel, passar perfekt där den står i källarens tv-rum.
 
 Så här såg den tidigare versionen ut.
 
 
Textad först med blyertspenna för att se var texten fick plats i passepartouten och fyllde sedan i med svart penna när jag var nöjd.
Den andra ramen som jag tänk få upp brevid, skulle meningen avslutas med It's Christmas på den.
 
Bägge versioner är fina, men de är helt olika ändå. Älskar hur saker enkelt kan ändras.
 
Priset var ingen större kostnad då jag hade allt hemma, men räkna med under 100-lappen om du vill göra något liknande.
 
Kom ihåg att ♡ inlägget om du gillade tipset och skriv gärna en kommentar.