0 kcal cupcakes ;)

Kan man fresta med lite cupcakes?!
 
 
Ja, här kommer ett tips på hur du gör hållbara och helt kcal och  fettfria cupcakes ;)
Naturligtvis är de inte ätbara utan till dekoration!
 
 
 
Har länge tänkt att jag ska testa och sedan bara skjutit det frammåt. Tog mig tid och gjorde dessa och gissa om jag lurade familjen när jag hade ställt fram de på tårtfatet. Givetvis gjordes det äkta med samma utseende också, för annars hade det ju bara varit taskigt :)

Så här gjorde jag dessa godingar.
 
 
 
Dvs. Du behöver följande:
  • Cupcakes formar
  • Julkulor
  • Lim
  • Lättspakel
  • Akrylfärg
  • Dekor (valfri)
  • Någon form utav lack.
Det här var väldigt enkelt att göra, men köp gärna engångs spritspåsar set, jag hade inga hemma och då körde jag med vanlig fryspåse men vill man göra blommor eller likn så är det viktigt att ha tyllar och bra verktyg.
 
Dekorationen jag använde mig på dessa var alltså brun och mintgrön akrylfärger, tänkte choklad och mintsmak. Konstgjorda hortesia, torkad lavendel doftar underbart, kartong som klipptes i after eight storlek och målades mörkbrun, flingorna är också kartong som målades först i brunt och sedan klipptes i små bitar.
 

Det var dagens inlägg, jag hoppas att jag får mig snart igång från min svacka.
 

 
Har du frågor eller bara tankar så skriv en liten text i rutan nedan. Du kommer väl ihåg att gilla inlägget ♡  Tack för denna gång. Vi ses snart igen!   
#1 - - Anonym:

Verkligen bra ide för fejk Cupcakes

❤👍❤