Labyrint kalas

  Hejsan, nu äntligen har skolavslutningar och dylikt avklarats med finalen Labyrint kalas till min älskling som blev 5 år ♡
 
Inte lätt att pyssla när jag skadade lillfingret förra fredagen ute i trädgården och brände andra handen nästa dag på hett kaffe. Locket var inte på plats och när jag tog emot kaffet flög locket och kaffet kom över handen. Klumpigt! Med isbitar och avspolad hand så var det ömt och rörde inte så mycket därefter. Men man lär sig: Ha koll på kaffet!!! Nåja, nog om det.
 
 
Till en början med fick jag verkligen titta på programmet, visst har jag lite koll då jag kollar alla barnprogram med barnen så jag vet vad de går ut på. Vissa program bidrar med för mycket dåligt budskap/våld/tjafs/läskigt och ovårdat språk, så jag helt enkelt bara förbjudit dem. Nåja, sedan blev det att googla upp svt vännerna. Till skillnad mot exempelvis Pokemon kalaset som är animerat, blev detta en helt annan grej. Men Svt har lagt ut bilder på nätet som kunde skrivas ut, så självklart använde jag dessa till festen.
 
 
Ramade in några robotar till avlastningsbänken och andra printade jag ut och satte bland fikat.
 
 
Slime - Plastpåsar blev perfekt att använda sig utav på flera ställen så som ytterdörren, lampor, kylskåp...
 
 
  blev  
 
 
Självklart fick dom utprintade ritpapper med figurerna, dock hann dom inte färgläggas så får bli en annan dag. Hitta vägen till flip gjorde jag på datorn och var uppskattad uppgift.
 
 
 2h innan festen ville killarna såklart ha kostymer, och snabb version fick det bli.
Men dom blev nöjda och glada, mina hjärtan.
 
 
 
Servetterna var i ljusare grön, men fräschade upp.
 
 
Här är Slime bakverk som Livspucks brownies, Slime Lemon cake, Medalj-sticks, Slim-arraks-/risbollar och lite annat liknande.
 
 
Pinjãta var inte något jag inte ens hade haft tanke på, men sen kom orden på kvällen innan:
- Mamma jag får väl en sådan där sak som man hänger upp och slår på?!
Wow inte hinner man göra en, torktiden är minst 1dygn. Maken klädde in ett flingpaket med inslagspapper och fyllde den med godis. 
*hahhaaa*
Kartongen ville inte gå sönder oavsett om det var barn eller vuxna som slog på den.
Till slut blev det hål i ett hörn och godiset från askarna som öppnats utav slagen, börja flyga ut vid varje nytt slag.
 
 
 Ute lektes det försök slime mig, lite som kull antar jag. Sonen hittade på reglerna...
 
 
Tack för att du kikar in på bloggen!
Lämna gärna en kommentar. ♡
 
#1 - - Villa Grön:

Det måste ju ha blivit succé!! Har själv en 6 och en 5 åring och de skulle ju tro de drömde om de fick ett sånt kalas..:)

Svar: Tack så snällt sagt. Sonen blev väldigt lycklig och tror faktiskt vår äldre tyckte det var minst lika roligt att springa runt i sin kostym och ha det trevligt med personer de älskar.
Rebecha

#2 - - Johanna:

Haha det där med slime alltså, så märklig trend! Men han måste ha älskat det☺️

Svar: Ja något med det där programmet är det som är sååå häftigt *skratt*Men han var jätte nöjd med kalaset. Det är huvudsaken 😊
Rebecha

#3 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Men åh så fint ni gjort det! Älskar att ni använde ett flingpaket, haha! ;)

Svar: Hahhaa... alla fick verkligen slå hårt, även vuxna 🤣
Rebecha

#4 - - Anonym:

Hei! Utrolig stilig!! Hvor er det mulig å få tak i fargeleggingsarkene med figurene?

Svar: Hej, du kan klicka på svt ordet i bloggen så kommer du direkt till Labyrint och alla prinbara saker de erbjuder. De som inte finns med där har jag gjort själv, hoppas de svara på din fråga.Kram / Rebecha
Rebecha

#5 - - Magdalena:

Hej,

Vart hittade du " Hitta vägen till flip " labyrint att skriva ut?

Med vänlig hälsning
Magdalena

Svar: Hejsan, jag gjorde den på datorn. Har tyvärr ingen sparad fil på den att dela med mig utav.
Rebecha